Hoe werken claims voor de algemene aansprakelijkheidsverzekering voor aannemers?

 

Er zijn twee soorten algemene aansprakelijkheidsverzekeringen op basis van de gedekte claims: voorval en claims. Voorvalpolissen hebben betrekking op claims die zich voordoen tijdens de polisperiode, ongeacht wanneer de claim is ingediend. Op claims gebaseerde polissen dekken alleen claims als zowel het voorval als de resulterende claim plaatsvinden tijdens de periode dat de polis van kracht is. Geclaimde polissen worden doorgaans niet door derden geaccepteerd als een geldige vorm van algemene aansprakelijkheidsdekking. Als zodanig raden we aan dat aannemers de dekking van voorvallen dragen en ons met dit beleid concentreren op het claimproces.

verzekeringsmaatschappij heeft de plicht de verzekerde aannemer te verdedigen, maar heeft de bevoegdheid om een rechtszaak te schikken. Als een claim wordt ingediend, is de aannemer verantwoordelijk voor het betalen van het eigen risico en dekt de verzekeringsmaatschappij het saldo van de schade en / of medische betalingen tot aan de polislimieten. Je kunt gemakkelijk opstalverzekering informatie en woonverzekering informatie online vinden.

Verzekering claim indienen

Het claimproces begint met een gebeurtenis die tijdens de polisperiode moet plaatsvinden. Voorkomen wordt gedefinieerd als een ongeval, met inbegrip van continue of herhaalde blootstelling aan nagenoeg dezelfde algemene schadelijke omstandigheden. Een gebeurtenis kan worden ontdekt terwijl het werk is voltooid of lang nadat het werk is voltooid. Het voorval leidt tot een claim tegen de aannemer die door de verzekerde aannemer of de benadeelde aan de verzekeraar kan worden gemeld.

Een claim kan doorgaans tot tien jaar na de beleidsperiode worden gerapporteerd over een voorvalbeleid. Een vervalbepaling zou de rapportageperiode beperken en daarmee het tijdsbestek waarin een claim zou kunnen worden gemeld, verkorten. Het is een goede gewoonte om een voorvalbeleid te hebben met de tienjarige staart voor claimrapportage.